P R A V I L N I K
O K U Ć N O M R E DU
(najvažnije odredbe)
I OPĆE ODREDBE
Član 1.
Ovim pravilnikom uređuje se kućni red u JU Mješovita srednja škola „Bosanski Petrovac“ (u daljem tekstu Škola):
Član 3.
Ovaj pravilnik odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima.
II PRAVILA I OBAVEZE PONAŠANJA U ŠKOLI, UNUTRAŠNJEM I VANJSKOM PROSTORU
Član 6.
U prostoru Škole i školskom dvorištu zabranjeno je:
promocija i prodaja svih proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja
pušenje
nošenje oružja
pisanje po zidovima i inventaru škole
bacanje izvan korpi za otpatke papira, žvakaćih guma i sl.
unošenje i konzumiranje alkohola i narkotičnih sredstava
unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju
igranje igara na sreću i sve vrste kockanja za novac
unošenje novina neprimjerenog sadržaja
krađa i uništavanje tuđe i školske imovine
omalovažavanje, tučnjave i zlostavljanje
Najstrože je zabranjeno dovikivanje i bacanje predmeta kroz prozor (otpadaka hrane, papira, staklenih i plastičnih boca, knjiga).
Učenici ne smiju bez odobrenja direktora/ ice dovoditi u Školu strane osobe.
Član 9.
Učenik je dužan:
poštivati školske vrijednosti, pravila i radnike Škole
kulturno se ponašati za vrijeme boravka u Školi i izvan nje
sprečavati i prijaviti nasilno ponašanje
održavati čistima i urednima prostore Škole
dolaziti uredan u Školu
mirno ući u učionicu prije početka nastave i pripremiti se za rad
u slučaju kašnjenja tražiti dopuštenje profesora za prisustvo času
ne ulaziti i zadržavati se u drugim razredima za vrijeme odmora
prilikom ulaska profesora u razred ustati kao i prilikom ulaska drugog uposlenika Škole u razred za vrijeme nastave, osim ako profesor ne odredi drukčije.
uljudno se odnositi prema profesorima i drugim uposlenicima Škole
Član 11.
Učenik ili grupa učenika ne smije biti puštena sa sata nakon napisanog testa, obrađenog gradiva i sl. prije završetka nastave.
Ako učenik za vrijeme nastave iz određenog razloga (bolest i sl.) zatraži da ga nastavnik pusti sa časa ili s nastave, Škola će pozvati roditelja ili staratelja učenika ili hitnu pomoć. Učenik se ne smije bez dozvole roditelja pustiti sa sata ili s nastave.
Član 13.
Na nastavi učenik ne smije koristiti laptop, mobitel i druge slične uređaje, ako profesor ne odredi drugačije. Isti trebaju biti isključeni i ne smiju se držati na klupi. Profesor može privremeno oduzeti učeniku gore navedeno pomagalo, ali je dužan pozvati roditelja i vratiti ga.
U prostorima Škole zabranjeno je svako neovlašteno fotografisanje, audio i video snimanje i objavljivanje bez znanja i odobrenja administrativne službe.
Član 14.
Na glavni ulaz učenici ulaze pred početak nastave i napuštaju po njenom završetku. Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati. Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmor 15 minuta.
Za vrijeme malih odmora učenici se ne smiju zadržavati u hodnicima i napuštati prostor škole. Dozvoljeno je za vrijeme velikog odmora kao i malih odmora nakon 4. i 6. časa izlazak u dvorište Škole kada vremenski uvjeti to dozvoljavaju.
Po završetku nastave učenici bez buke napuštaju Školu i odlaze ne zadržavajući se u školi.
Član 15.
U razredu se sedmično određuju dva redara koji:
prije početka nastave pregledaju učionicu i o uočenim nepravilnostima ili oštećenjima izvještavaju dežurnog profesora ili predmetnog profesora
pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose, prema potrebi, nastavna sredstva i pomagala
izvještavaju o odsutnosti predmetnog nastavnika na nastavi
prijavljuju profesorima početkom svakoga nastavnog sata odsutne učenike
izvještavaju o nađenim predmetima profesora, a predmete (knjige, bilježnice, olovke, odjeću, nakit i sl.) predaju dežurnom profesoru
nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolica i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvještavaju dežurnog profesora ili razrednika.
III PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA
Član 17.
U međusobnim odnosima učenici:
trebaju pružati pomoć drugim učenicima Škole kojima je pomoć potrebna
trebaju dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim interesima
dužni su omogućiti drugim učenicima da iznose svoje ideje, razmišljanja i stavove
trebaju informirati druge učenike o događajima u Školi
ne smiju ometati druge učenike u učenju i praćenju nastave
trebaju poštovati i njegovati spolnu ravnopravnost i različite osobnosti
trebaju voditi brigu o potrebama drugih
mogu predlagati Vijeću učenika osnivanje učeničkih sekcija i razne oblike kulturno- umjetničkih, sportskih i drugih sadržaja
dužni su zaustaviti svako nasilje
ne smiju promatrati ravnodušno tuđu patnju
trebaju sprečavati ismijavanje, omalovažavanje, te isključivanje drugih učenika
IV PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UPOSLENIKA ŠKOLE
Član 19.
Uposlenici Škole su se dužni uljudno odnositi jedni prema drugima.
Uposlenici Škole su dužni primjereno se ponašati na radnom mjestu.
Uposlenicima Škole nije dozvoljeno političko djelovanje u Školi, vrijeđanje drugih osoba po političkoj, nacionalnoj, socijalnoj ili bilo kojoj drugoj osnovi.
Uposlenicima škole nije dozvoljeno svojim ponašanjem remetiti radnu disciplinu i atmosferu u zbornici i drugim zajedničkim prostorijama Škole.
V PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA I RADNIKA ŠKOLE
Član 22.
Učenici smiju samo uz dopuštenje ulaziti u zbornicu, kancelariju direktora/ice i sekretara.
Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se tada održava nastava, učenik prvo treba pokucati, a zatim tiho ući i priopćiti profesoru razlog dolaska. Zadatak zbog kojeg je došao, može obaviti uz odobrenje profesora.
Član 23.
Dnevnik na nastavu i s nastave mogu nositi samo profesori ili drugi uposlenici Škole, po potrebi.
Učenicima nije dopušteno nositi na nastavu i s nastave dnevnik.
Nikome nije dopušteno iznošenje dnevnika izvan Škole.
Član 24.
Profesori su dužni izvršiti pripremu nastave prije početka nastavnog sata.
Na znak zvona profesori ulaze u učionicu i ne smije napustiti učionu prije zvona za kraj časa. Nastavni sat treba završiti na vrijeme kako učenici ne bi bili prikraćeni za odmor.
Ako profesor ne dođe na sat 10 minuta nakon početka sata, predsjednik ili dežurni učenik (redar) dužan je doći kod direktora/ice po upute.
Za vrijeme nastave profesor ne smije koristiti mobitel i slične uređaje.
Član 25.
Zabranjeno je udaljavanje učenika s nastave bez upozorenja. Ako i poslije upozorenja učenik nastavi ometati čas profesor će mu narediti da izađe iz učionice i, istovremeno, zatražit će od stručne službe da pozovu roditelje.
Profesor ne smije iz privatnih razloga za vrijeme nastave slati učenika izvan prostora škole.
VI RADNO VRIJEME
Član 28.
Roditelji mogu razgovarati s predmetnim profesorima Škole u vrijeme konsultacija.
Informacije se ne održavaju 15 dana prije završetka nastavne godine.
VII PRAVILA SIGURNOSTI I ZAŠTITE OD SOCIJALNO NEPRIHVATLJIVIH OBLIKA PONAŠANJA, DISKRIMINACIJE, NEPRIJATELJSTVA I NASILJA
Dežurstvo profesora:
dežura za vrijeme odmora po određenom rasporedu u skladu s zaduženjem
dolazi u školu 15 minuta prije početka nastave bez obzira na lični raspored sati
određuje vrijeme ulaska učenika u zgradu
vodi brigu da su svi učenici od vremena dolaska u školu, tj. do početka nastave pod nadzorom
dežurni profesor treba biti u hodniku, a dežurni u prizemlju nadziru ponašanje učenika i u dvorištu škole
unosi podatke i zapažanja u knjigu dežurstva i potpisuje je
prijavljuje stručnoj službi uočena oštećenja i učenike koji se neprimjereno ponašaju
brine se o osiguranju uvjeta za normalno odvijanje nastave po nalogu direktora/ice i stručnih suradnika
vodi brigu o tome obavljaju li dežurni učenici svoju dužnost
nadzire izlazak učenika iz Škole po završetku nastave
dežura u školi do odlaska svih učenika iz Škole
Član 34.
Dežurstvo učenika
dežurni učenik dolazi 15 minuta prije početka nastave
odobrava ulazak u Školu roditeljima, starateljima, građanima i drugim strankama
vodi evidenciju o ulasku u školsku zgradu
daje odgovarajuće obavijesti građanima i drugim strankama
upućuje (prati) stranke do tražene osobe
za vrijeme nastave uljudno zaustavlja roditelje do završetka nastavnog sata
za probleme tokom dežurstva obraća se dežurnom profesoru ili stručnoj službi
za vrijeme dežurstva upisuje važnije pojedinosti i prijavljuje neprimjereno ponašanje
dežurni učenik dužan je kulturno se ponašati prema uposlenicima škole, učenicima, roditeljima, starateljima, građanima i drugim strankama
dežurni učenik vodi knjigu dežurstva
Neprimjereno ponašanje predstavlja teško kršenje kućnog reda. Za dežurstvo se određuje po jedan učenik iz razreda.
Član 35.
Dežurati ne mogu učenici koji:
češće neopravdano izostaju
imaju više negativnih ocjena iz više predmeta
koji su nepristojni u ophođenju s odraslima
koji imaju izrečene odgojno-disciplinske mjere
VIII POSTUPANJE PREMA IMOVINI
Član 39.
Uposlenici, učenici i druge osobe koje borave u Školi dužne su se brinuti o imovini Škole.
Član 44.
Uposlenici, učenici i druge osobe odgovorne su za štetu koju učine na imovini Škole, te su istu dužne nadoknaditi.
IX KODEKS OBLAČENJA UČENIKA I UPOSLENIKA
Član 46.
Učenik/ca je dužan/a u školu dolaziti uredan/a i čist/a. Svi učenici moraju voditi računa o ličnoj higijeni.
Član 47.
Učenici i zaposlenici dužni su u školu dolaziti primjereno odjeveni:
učenice i profesorice: pokrivenih ramena, grudi i trbuha, ne prekratkim suknjama, helankama, uskim trenerkama i poderanim hlačama
učenici i profesori: pokrivenih ramena i u hlačama do ispod koljena, nošenje kape u školi nije dozvoljeno, uskim trenerkama i poderanim hlačama
Član 48.
Nije dozvoljen dolazak u odjeći sa uvredljivim ili nepristojnim natpisima, porukama, riječima, znakovima ili slikama, simbolima.
U dvorani za tjelesni boraviti u propisanoj sportskoj odjeći i obući,
Član 50.
Smatra se neprikladnim da učenici/ce, zaposlenici/ce u školu dolaze sa prekomjernom količinom šminke, pirsingom, privremenom ili trajnom tetovažom i upadljivim nakitom.
X KRŠENJE KUĆNOG REDA
Član 51.
Postupanje prema odredbama ovoga pravilnika sastavni je dio radnih obaveza uposlenika i učenika Škole.